Szállj szembe az állandó fáradtságérzettel!

Szállj szembe az állandó fáradtságérzettel!

Publikálva: 27.08.2020

Nézet: 499

Gyakran érzed magad indokolatlanul fáradtnak, álmosnak vagy kábának? Már a sokadik kávét iszod, mégsem nő az energiaszinted? Emiatt a hangulatod sem az igazi, és alig tudsz a feladataidra koncentrálni? Minden öt megkérdezettből ketten panaszkodnak, arra, hogy a hét legtöbb napján tapasztalják a leírtakat.

Sok esetben fogjuk a fokozott fáradékonyságot a rohanó életmódunkra, a rengeteg teendőre, a zsúfolt hétköznapokra, ám korántsem biztos, hogy valóban ebben rejlik a gyökere az állandó fáradtságnak. Cikkünkben megvizsgáljuk, hogy mi állhat a háttérben, és mit tehetünk azért, hogy nagyobb lendülettel vethessük bele magunkat a mindennapokba.

Mi állhat a háttérben?

A fáradékonyság okai mélyre nyúlhatnak vissza: adódhat egy fel nem ismert betegségből, de lehet, hogy csupán életmódváltásra lenne szükség. Nézzünk néhány lehetséges okot, mely fáradtságot idézhet elő:
 
  • Gyakran okozza az állandó energiahiányt a mozgásszegény életmód – naívan azt gondoljuk, hogy a mozgástól csak elfáradunk, pedig a rendszeres testmozgás éppen az ellenkezőjét váltja ki. Sokkal több energiánk lesz már napi húsz perc fizikai aktivitástól.
  • Problémát okozhat az is, ha elfelejtünk reggelizni. Nem kapja meg a szervezetünk a kellő lökést a nap indításakor - egy egészséges reggeli beindítja az anyagcserét és energiával lát el.
  • A szervezetünk teljes működéséhez elengedhetetlen a kellő folyadékbevitel, így természetes, hogy a jó közérzet egyik legfontosabb összetevője. Fogyasszunk elegendő folyadékot, ami egy felnőtt esetében legalább 2-2,5 liter víz, vagy bármilyen minél természetesebb folyadék.
  • A kimerültség gyakori oka a vasban szegény étrend, mely által - főleg a nők esetében - sűrűn alakul ki vashiányos állapot. Ügyeljünk az étkezés során, hogy változatos ételeket fogyasszunk, és megfelelő legyen a vasbevitel.
  • Elképzelhető, hogy egyszerűen rossz alvási szokásokat alakítottunk ki. Fontos, hogy legyen egy rendszerünk: lehetőség szerint minden nap ugyanabban az időben feküdjünk le, és csak annyit aludjunk, amennyire valóban szükségünk van. A megfelelő alvási rutin csodákra képes.
  • Mindezek mellett az állandó fáradtságérzet sajnos betegségre is utalhat, mint például cukorbetegség vagy depresszió. De ezekben az esetekben kísérő tünetekkel együtt jelentkezik: cukorbetegség esetében szájszárazság és bőrviszketés, depressziónál pedig egyéb lelki tünetekkel, illetve étvágytalansággal és testsúly ingadozással jár együtt.

Mit tehetünk ellene?
 

Elsősorban, amit megtehetünk azért, hogy frissek és energikusak legyünk, hogy megvizsgáljuk az életmódunkat és az étrendünket. Odafigyelünk az alvásminőségünkre, kerüljük a túlzott alkoholfogyasztást, a dohányzást. Illetve építsük be a napi rutinba a testmozgást, járjunk el csoportos edzésekre, vagy tornázzunk otthon – találjuk meg azt a mozgásformát, mely legközelebb áll hozzánk, és naponta végezzük. Próbáljuk kerülni a fokozott stresszhatást, alakítsunk ki valamiféle feszültséglevezető rutint, és töltsünk minél több időt a szabadban!

Az étrendünket pedig szükség esetén kiegészíthetjük vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó étrend-kiegészítőkkel, vagy a nyugodt alvást támogató növényi kivonatokat (Valeriana és komló) tartalmazó RelaxWell-el. A szellemi frissességért pedig a GinkoPrim ginkgo biloba kivonat tartalmú étrend-kiegészítőt tudjuk ajánlani, mert a ginkgo biloba hozzájárul a megfelelő agyi vérkeringés fenntartásához és támogatja a a normál szellemi működést, magnézium tartalma pedig hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez.