Hogyan állítsuk meg a hajhullást?

Hogyan állítsuk meg a hajhullást?

Publikálva: 07.09.2018

Nézet: 3

A hajhullás nem kizárólag valamelyik nemre jellemző, de tény, hogy a hölgyeket sokkal érzékenyebben érinti. És hogy is lehetne ez másképp? Azt mondják a haj a nő koronája és melyik nő ne akarna egészséges és fényes hajzuhatagot? A reggelente hajjal teli fésű egyik legfőbb oka nem a genetika, ahogy sokan tévesen hiszik. A főbűnösök a nem megfelelő étrend és az egészségtelen életmód. És ez voltaképpen szerencse, mert ezeken változtathatunk.

Hajunk tökéletesen jelzi számunkra, ha testünk hiányt szenved fontos tápanyagokból. Növekedéséhez és egészségének megőrzéséhez ugyanis szükség van biotinra, fehérjékre és ásványi anyagokra, mint a réz, a szelén és a cink. Ha ezekből az anyagokból szervezetünk hiányt szenved, gyengébb hajunk nő, mely könnyen töredezik és hullik.
 
A stressz és a durva bánásmód a legkárosabbak
A hajunkat károsító további tényezők az erős fizikai igénybevétel, a kimerültség, a hosszantartó stressz, bizonyos gyógyszerek, különösen a daganatos betegségek esetén használt készítmények, a szervezet immunreakcióit csökkentő gyógyszerek, a vérhígítók (a vérrög kialakulását gátló szerek), és az epilepszia kezelésére (a tünetek csökkentésére) szedett készítmények. Továbbá a durva bánásmód, mint például a hajformázó kozmetikumok gyakori használata, az agresszív hajfestés, a gyakori hajszárítás, a göndörítés és a vasalás, illetve a szoros lófarok viselete mind károsítják a hajat.
 
Fogyassz fehérjében és B-vitaminban gazdag ételeket
Mi magunk mit tehetünk hajunk egészségéért? Oda kell figyelnünk a változatos és kiegyensúlyozott étrendre, melyben helyet kapnak a jó minőségű fehérjék (hal, sovány vörös hús, szárnyasok, tojás, tej, szója, hüvelyesek, diófélék, olajos magvak, gabonafélék), és bizonyos B-vitaminok, mint például a B7-vitamin (biotin). Utóbbit a sörélesztőben, a tojássárgájában, a belsőségekben, a diófélékben, a karfiolban, a paradicsomban, a babban, a hagymában, a ribizliben és a banánban találhatjuk meg. Ezek az anyagok különösen fontosak hajunk egészségéhez és szépségéhez. Mely ételek tartalmaznak további fontos ásványi anyagokat?
  • Kalcium: tejtermékek, tofu, hal, diófélék, sörélesztő, lencse, szezámmag.
  • Króm: sörélesztő, máj, marhahús, kenyér.
  • Réz: marhamáj, szárított sárgabarack, mandala, gomba, spárga, karórépa, lencse, melasz, étcsokoládé.
  • Jód: hal, tengeri moszat, jódozott só, fokhagyma.
  • Vas: máj, tojás, hal, csirkehús, gabonafélék, brokkoli, szárított gyümölcsök.
  • Magnézium: zöld zöldségek, búzacsíra, gabonafélék, diófélék, sárgaborsó, hal.
  • Mangán: gabonafélék, tojás, avokádó, diófélék, olajos magvak, borsó, hal, csirkehús.
  • Kálium: avokádó, banán, bab, barna rizs, datolya, füge, szárított gyümölcsök, fokhagyma, diófélék, burgonya, mazsola, édesburgonya.
  • Szelén: sörélesztő, hús, hal, bizonyos magok, tonhal, brokkoli.
  • Szilícium: tenger gyümölcsei, rizs, szójabab, zöld zöldségek
  • Kén. hagyma, fokhagyma, tojás, spárga, hús, tengeri hal, tejtermékek.
  • Cink: spenót, napraforgómag, gomba, gabonafélék, vöröshús, sörélesztő.
 
Továbbá, a fontos ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmazó étrendkiegészítők, melyek megfelelő, gyógynövénykivonatokat (csalánt, lándzsás útifüvet, pirokton-olamint) tartalmazó kozmetikumokkal kombinálva elősegítik a haj egészségének és szépségének megőrzését, szabadon elérhetőek webshopunkban