Élvezzük az őszt fájdalom nélkül

Élvezzük az őszt fájdalom nélkül

Publikálva: 18.09.2018

Nézet: 14

Ez a csodálatos őszi idő szó szerint noszogat bennünket, hogy sportoljunk: biciklizésre, túrázásra, görkorcsolyázásra, de akár több adrenalint felszabadító tevékenységekre is késztetést érzünk. A legtöbben közülünk az év többi részét egy irodában, a számítógép képernyőjére tapadva töltik, ezért szinte fejest ugranak az ilyesmibe. Ugyanakkor csak kevesen ismerik fel, hogy addig lazsáláshoz szokott testük nagyon vonakodva fog akció-üzemmódba váltani és gyakran fájdalommal jelzi nemtetszését…

Az ízületeinknek mozgásra van szükségük, mert enélkül nem működnek megfelelően. Fizikai aktivitás hiányában az ízületi porcok nem kapnak elég tápanyagot. Ez azért van, mert nem a vérből, hanem az ízületeket körülvevő folyadékból jutnak hozzá minden szükséges tápanyaghoz, de csak akkor, ha az ízület mozog. Ezért minden azon múlik, hogy a megfelelő mozgásformát válasszuk és megtaláljuk az adott gyakorlat számunka természetes ritmusát.
 
Olyannal kezdd, ami nem terheli az ízületeket
A rendszeres mozgás nem csak az izmok és csontok számára előnyös. Amellett, hogy pozitív hatással van ízületeink állapotára, javítja hangulatunkat, csökkenti a szorongást és a stresszt, hozzájárul a jó alváshoz és számos krónikus betegségre, mint a diabétesz, szívbetegségek stb. is jó hatással van.
Ha nem vagy hozzászokva a mozgáshoz, válassz kezdésnek egy lazább változatot, amely úgy mozgatja át az izmaidat, hogy közben nem terheli meg túlságosan az ízületeidet. Ilyen jellegű mozgás például a séta, a Nordic walking, a jóga (mely képes enyhíteni a reumás fájdalmakat), a pilátesz, az úszás és a vízi aerobik. Az úszás vagy bármely vízben végzett mozgás rendkívül előnyös az ízületek számára, mert a víz megszabadítja a testet saját súlyától, így akár a krónikus ízületi problémákkal küzdőknek sem kell teljesen lemondaniuk a mozgásról.
 
Mozgás előtt mindig alaposan melegíts be
Kiegészítendő ezeket a mozgásokat érdemes erősítő edzéseket (például fitneszlabdás gyakorlatokat) is bevezetni, legalább hetente kétszer és egyensúlyozást fejlesztő feladatokat végezni (a BOSU egyensúly-edző kiváló eszköz erre). A gyakorlatoknak viszont nem szabad fájdalmat okozniuk az ízületekben. Ha mégis ez történik, jobb, ha szünetet tartunk vagy felkeressük orvosunkat vagy fizioterapeutánkat. Mindig emlékezz rá, hogy a mozgásnak örömet kell okoznia és csökkentenie a fájdalmat, nem erősítenie azt. Továbbá ne felejts el bemelegíteni bármilyen mozgás előtt. Kilazítja az inakat és beindítja az ízületi folyadék keringését. A merev ízületekkel való edzést nehezebbnek fogod találni és magasabb a kockázata a fájdalomnak vagy a sérülésnek.
Ha kimész a szabadba, próbáld ki, hogy időnként leveszed a cipődet. Mezítláb a séta egészen új dimenziói nyílnak meg és jót tesz, főleg a lábfejednek és a bokádnak, melyek fontosak a helyes tartás és az általános stabilitás szempontjából.
 
Szeretnél igazán átfogóan törődni az ízületeiddel? Léteznek jó minőségű étrendkiegészítők, melyek tartalmaznak kollagént, glükozamint vagy kondroitint, melyek az ízületi porcok és egyéb kötőszövetek alapvető építőkövei, továbbá megtalálható bennük C-vitamin, mely hozzájárul testünkben a kollagén előállításához és az ízületek megfelelő működéséhez. Ezek a termékek szabadon elérhetőek a webshopunkban.