Bőrápolás nyáron - 5 tipp, amire érdemes odafigyelned!

Bőrápolás nyáron - 5 tipp, amire érdemes odafigyelned!

Publikálva: 20.07.2020

Nézet: 80

A téli hideg és a hűvösebb tavaszi idő után természetes, hogy alig várjuk, hogy belevessük magunkat a nyári napsütésbe.

Azonban ne feledkezzünk meg a nyári bőrápolás fontosságáról, hiszen ilyenkor nagyobb felületen éri a napsütés a testünket, illetve a strandolás, a klóros víz hatása is próbára teszi a bőrünket. Ezért a melegebb hónapokban fokozottabb figyelmet érdemel a teljes test ápolása. Nézzük meg, melyik az a négy dolog, amit semmiképpen nem szabad elfelejteni az egészséges és szép bőr érdekében.

Ápold természetesen az arcbőrödet!

Bármely évszakban is járunk, az arcbőrünk fokozott veszélynek van kitéve, így az arcápolási rutint minden hónapban érdemes tartani. Nyáron azonban gyakran érezzük zsírosnak, koszosnak, izzadtnak arcbőrünket, ilyenkor ajánlott több időt szánni rá, esetleg naponta többször megtisztítani bőrünket és betartani a bőrápolás lépéseit. Emellett nagyon ügyeljünk rá, hogy mit használunk, ugyanis a zsíros hatás miatt hajlamosak vagyunk alkoholos lemosókkal és krémekkel túlszárítani az arcunkat, mely további károsodást eredményez. Használjunk inkább természetes alapú készítményeket, könnyed arckrémeket, vagy vizes esetleg zselés állagú szérumokat. A tisztítást pedig legjobb, ha iszapos vagy kecsketej alapú szappanokkal végezzük.

Ne indulj el otthonról fényvédelem nélkül!

Ne kínozd a bőrödet feleslegesen! Nem is érezzük, hogy milyen káros hatással van bőrünk egészségére a túlzott napfény. Ha a kiemelt órákban, azaz 11 és 15 óra között süttetjük a hasunkat, akkor az enyhe napsütés is roncsolhatja a bőr szerkezetét. Sőt, a magas UV-sugárzás hatására akár az árnyékban is leéghetünk. Nem érdemes kockáztatni, nem kerül semmibe csupán néhány mozdulatba indulás előtt legalább a kényes területeket bekenni fényvédő krémmel. Illetve érdemes az alap szépségápolási termékeinket lecserélni olyanokra, melyek már eleve tartalmaznak fényvédőt.

Hidratálj mindenhol!

A fokozott hidratálás nem csak azért fontos, mert nyáron több terület látszik ki a ruhánk alól, de a meleg és a strandolás is szárítja a bőrt. Illetve ilyenkor főként a hölgyeknél a szőrtelenítés is közrejátszik a bőr szárazságában, hiszen gyakrabban esünk neki a lábainknak különböző módszerekkel. Az archoz hasonlóan a test többi területén is érdemes kerülni a főként szintetikus összetevőket tartalmazó készítményeket. A legjobb megoldás, ha natúr kókuszolajjal vagy sheavajjal kenjük a kényes területeket, mint például a könyök, a térd, vagy az ajak. A bőrápolási rutin természetesen akkor a leghatékonyabb, ha a felszíni hidratáció mellett része a belső vízpótlás is, ezért fogyasszunk naponta legalább 2-3 liter vizet vagy teát az egészségesen hidratált bőr érdekében.

Válaszd a jó dezodort!

Nyáron természetes, hogy jobban izzadunk, ez szervezetünk normális reakciója a magasabb hőmérsékletre. Azonban a verejtékezés gyakran kellemetlen szaggal is járhat, melyre a helyes bőrápolás és tisztálkodás sincs kellő hatással. Így a dezodor alapkellékké válik, ahogy beköszöntenek a nyári hónapok, viszont nem mindegy, milyet használunk. Érdemes odafigyelni, hogy alumínium- és alkoholmentes készítményeket válasszunk, ugyanis ezek az összetevők szárítják a bőrt. Választáskor olvassuk el az összetevőket, és lehetőleg olyat vegyünk le az üzlet polcáról, mely nem tartalmazza a fentieket. Helyettük válasszunk inkább természetes alapanyagú készítményeket.
 
Figyelj az étkezésedre!

Bőröd állapota az előző pontokban elmondottakon túl nagyban függ attól, hogy mit és mennyit eszel, kellő mennyiségű tápanyagot viszel-e be a szervezetedbe. A víz és a hidratálás mellett fontos a növényi rostokban gazdag étrend követése, nyáron úgyis rengeteg idénygyümölcshöz juthatsz hozzá olcsón. Ezeket magukban, vagy turmixként is fogyaszthatod. Zöldségekkel kiegészítve pedig szervezeted vitamin- és ásványianyag-raktárát is feltöltöd. Az ásványi anyagok közül a cink nagyon fontos, mert támogatja bőröd, hajad és körmöd egészségét. Hozzá hasonlóan a szelén is – a pajzsmirigy és az immunrendszer megfelelő működésének támogatása mellett – hozzájárul a körmöd és a hajad normál állapotának fenntartásához.