Aktív és élvezetes mozgás az élet bármely szakaszában

Aktív és élvezetes mozgás az élet bármely szakaszában

Publikálva: 19.04.2018

Nézet: 48

Lássa el ízületeit a megfelelő vitaminokkal!


Hogy megerősítsük immunrendszerünket az őszi rossz időre, szervezetünket fontos vitaminokkal, különösen C-vitaminnal látjuk el. A téli hónapok megérkezése nem csak immunitásunkra, hanem ízületeinkre is nagy nyomást helyez, így különösképpen fontos a megfelelő C-vitamin bevitel.

A megfelelő mennyiségű C-vitamin (aszkorbinsav) szükséges előfeltétele annak, hogy testünk kollagént állítson elő. A kollagén rostok a bőr legfőbb összetevői, úgy mint a csontoké, ínszalagoké, ínaké és porcoké. Ha nincs elegendő C-vitamin a szervezetben, akkor a kollagén, amely később keletkezik, nem lesz elég stabil és nem fog tökéletesen létrejönni, ami gyorsabb kopást eredményezhet. Az aszkorbinsav tehát közvetett módon hozzájárul a kollagénben gazdag csontok és porcok helyes kialakulásához, ezáltal segítve a porcokat és csontokat az ízületek jó formában tartásában.

Meg kell olajozni az ízületeket a megfelelő működéshez

A C-vitamin ugyanakkor az egyik legerősebb antioxidáns is: egy olyan anyag, amely csökkenti a szabadgyökök aktivitását, ezáltal megvédi a sejteket az oxidációs stressztől. A szervezetben a szabadgyökök a metabolikus folyamatok melléktermékei, illetve a szennyezett környezetben is támadják testünket. A szabad gyökök magas koncentrációja bizonyos betegségekkel (cukorbetegség, szívbetegségek vagy krónikus gyulladás) társul. Emellett a sejteket is károsítja a szervezetben. Ettől függetlenül a szabad gyökök befolyásolhatják az úgynevezett szinoviális membránban lévő sejteket is, amelyek az ízületi tok részét képezik. Ebben a membránban található a szinovális folyadék: fontos az ízület „olajozottsága” szempontjából: a normális ízületmozgásokat támogatja. Ha a membrán sérült, akkor a folyadék szivároghat. A szabad gyökök befolyásolhatják az ízületi porcok sejtjeit is, amelyek egyre rugalmatlanabbakká válnak, ahogy öregszünk. Mindezek végül súrlódást okoznak az ízületben, ami megnehezíti a mozgást és fájdalommal jár.
 
Próbálja ki a csipkebogyót

Az aszkorbinsav természetes úton a gyümölcsökben és zöldségekben fellelhető, főleg citrusfélékben, eperben, fekete ribizliben, borsban (különösen pirospaprika), káposztában, paradicsomban, brokkoliban. A C-vitamin emellett egyike azoknak az anyagoknak, amelyek elsőként jönnek létre a csírázó magokban. Azonban az abszolút győztes a C-vitamin források között a csipkebogyó: 100 g csipkebogyó 200-500 mg C-vitamint tartalmaz, ami közel tízszer annyi, mint a citromban.

Ha az ízületei számára azt a gondoskodást akarja megadni, amit megérdemelnek, akkor azok az étrendkiegészítők bizonyulnak a legjobb választásnak, melyek tartalmaznak mind a C-vitamint, mind pedig más olyan anyagokat, mint a kollagén, a glükózamin vagy a kondroitin, amelyek az ízületi porc és egyéb kötőszövetek alapvető építőkövei. A kimondottan ízületek táplálására kialakított Proenzi termékcsalád kapható webshopunkban.