György, Kéthely:
Jó napot!

Volt pár évvel ez előtt egy térdsérülésem, amivel akkor nem fordultam orvoshoz, de utólag megvizsgáltak, és azt mondták, hogy rendben van. 
Jelenleg ülőmunkát végzek, és szeretnék elkezdeni rendszeresen futni. Ősszel elmentem lábdiagnosztikára, és az ottani ajánlás alapján vettem futócipőt. Kb. 5 kilométert le tudok futni terepen térdfájdalom nélkül, de utána elkezd sajogni. Ugyanez a táv futópadon nem okoz fájdalmat.

Tud esetleg tanácsolni valamit, hogy mit tehetnék még annak érdekében, hogy hosszabb távokat is bírjon a térdem terepen? Ha szükséges valamilyen kúra, akkor inkább a természetes gyógymódok híve vagyok.

Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
György 
at
Kedves György!

A terepen történő futáshoz nagyon jó minőségű futócipő kell, illetve fontos, hogy ne betonon fusson, hanem lehetőleg kijelölt pályán. A másik fontos dolog, hogy futás előtt szükséges mindig bemelegíteni, utána pedig nyújtani. 5 év alatt, amíg nem futott, az ízületei, illetve az izmai is elszoktak a rendszeres mozgástól. Így fontos lenne a fokozatosság. Egyenlőre lehet, hogy elég az 5 kilométer is, fokozatosan lehetne a távot emelni. Futás közben használjon a térdére valamilyen rögzítőt is, ami "tartja". Javaslom, hogy szedjen kúraszerűen valamilyen glukozamin-szulfát tartalmú szert is.

Üdv,

dr. Berta László
2018.05.01. at 14:42