Egészséges nasik az 5-12 éves korosztálynak

Egészséges nasik az 5-12 éves korosztálynak

Publikálva: 27.08.2020

Nézet: 378

Amíg egészen picik a gyerekek, a felügyeletünk alatt tudjuk tartani, hogy mit esznek egész nap.

Azonban mikor közösségbe kerülnek, a kontroll egy része elvész: a napi étkezés úgy 40%-át az óvodában vagy az iskolában fogják elfogyasztani. Emellett pedig egyre többször lesznek hivatalosak „ottalvós” bulikba és szülinapi zsúrokba, ahol maguk döntik el az ottani választékból, hogy mit fogyasztanak el. Éppen ezért érdemes már egészen apró kortól az egészséges táplálkozás, ezzel együtt az egészséges nassolás irányába terelni őket, hogy ne a cukorkák és a habos torta okozza a legnagyobb élvezetet számukra.

Abban a szerencsés helyzetben lehetünk szülőként, hogy a megfelelő tálalással ebben a korban még minden nassolni valónak számít a gyermek számára, amire mi azt mondjuk. Így kellő odafigyeléssel, és némi kreativitással valóban a megfelelő irányba tudjuk befolyásolni a lurkó ízlését. Illetve érdemes próbálgatni, hogy mit szeret, hiszen ilyenkor még naponta változik, hogy mi az, amit éppen megeszik, vagy éppen mi az, amit pont aznap utál. De az fontos, hogy a fejlődéséhez szükséges tápanyagokat és vitaminokat megkapja. Ennek fényében nézzünk néhány házilag is könnyen elkészíthető finomságot, ami után egyik gyerek sem fog a cukros és zsíros nasik után vágyakozni!

7 házi nasi gyerekeknek
 
  • Zöldség chips - ha chipsre vágyik a csemete, nem kell a bolti ízfokozókkal, és tartósítószerekkel teletömött chipseket megvenned neki. Szinte bármilyen zöldségből könnyedén készíthetsz otthon is hasonló, ám egészséges nassolni valót.
  • Keverd össze! – ne külön tálba tedd a popcornt, az olajos magvakat, és a sós ropit. Keverd össze egy tálba, így könnyedén elfogyasztják az egészséges magvakat is, úgy, hogy észre sem veszik.
  • Süss! – ha édesszájú a gyermek, akkor készíts neki zabpehelyből és aszalt gyümölcsökből ropogatni valót. A zab kiváló alapanyag, tápláló és támogatja az anyagcserét, a gyümölcsök pedig megadják a kellő édes ízt.
  • Joghurt! – a joghurt remek kalcium forrás, de ahelyett, hogy a kész cukrozott gyümölcsös joghurtot kínálnád a kicsiknek, inkább készítsd el magad nekik. Vásárolj natúr joghurtot, és keverj bele gyümölcsöt, némi turmixolással finomabb lesz, mintha készen vetted volna.
  • Házi pékáru – délelőtti nasinak készíts gyümölccsel töltött teljes kiőrlésű vagy rozslisztből készült párnácskákat. Gyorsan elkészül, és ízletessége mellett tápláló is.
  • Gyümölcs mix – egyszerűen vágd fel a gyümölcsöket egy tányérra, és azt kínáld a gyerkőcöknek, esetleg, ha szeretik a sajtokat, bolondítsd meg a gyümölcstálat néhány kocka sajttal.
  • Házi csokikrém – melyik gyerek ne szeretné a csokikrémet? Azonban, hogy elkerüld a cukrot, tegyél egy tálba két feldarabolt banánt, egy evőkanál mézet, és szintén egy kanál cukrozatlan kakaóport. Majd ezt turmixold össze és kész is az egészséges csokikrém.
Azonban, ha túlzott nassolási vágya van a gyereknek, akkor érdemes a mögöttes lelki okokat megvizsgálni, hiszen életkorból adódóan több változás is éri: esetleg már nem csak a fél, hanem az egész napját az óvodában tölti, majd iskolába megy, mely komoly stresszel és krónikus evéssel párosulhat. Így hiába szoktatjuk rá az egészséges nasikra, ha a szokásosnál többre vágyik, kérdezzük meg, hogy minden rendben van-e. Ebben a korban már el tudják mondani, ha mérgesek, vagy valaki bántotta őket.