Diétával a hüvelygomba ellen

Diétával a hüvelygomba ellen

Publikálva: 18.06.2019

Nézet: 413

Ismétlődő gombás hüvelyfertőzésektől szenvedsz? Akkor tudd, hogy nem vagy egyedül: a nők 75 százaléka megküzd vele élete során. De talán eltűnődtél már azon, hogy miért vagy érintett. Hiszen mindent megteszel, igaz? Odafigyelsz az intim higiéniára, jól szellőző (lélegző) alsóneműt hordasz, kerülöd a műszálas anyagokból készült, szoros ruhákat, és sosem maradsz sokáig vizes fürdőruhában. Igen, ezek mind nagyon fontosak a megelőzés szempontjából, de mi a helyzet az étrendeddel? Imádod az édességeket, a fehér kenyeret, esetleg a sajtokat? A hüvelygombát okozó Candida albicans gombafaj is imádja.

Ne feledd, hogy a gombák főleg cukron élnek, és ha nem kapnak eleget, akkor egyszerűen rákényszerítenek téged, hogy szerezz nekik. Ez az oka annak, hogy időnként fékezhetetlen édesség utáni vágy tör rád, melynek nem tudsz ellenállni, ezért kifosztod a gyerekeid süti- és csokikészleteit – hidegvérrel és egy kis lelkiismeret-furdalással, csak kicsivel később megbánva, amit tettél.

Állj le a finomított cukrokkal

Az antigomba étrend első lépése a finomított cukrok kizárása: sütemények, cukorkák, csoki, befőttek, cukros üdítők, lekvárok, de a gyümölcslevek is, melyek első látásra természetesnek és egészségesnek tűnnek, de valójában nem sokkal többek “folyékony cukorkánál”. Az egyszerű szénhidrátok (barna cukor, méz, kukoricakeményítő, melasz és juharszirup) bevitelét is csökkentened kell. Készülj fel az édesség utáni vágyakozás rohamaira. Enyhítheted a vágyakozást egy kis marék mandulával, egy adag almával kevert reszelt répával vagy esetleg egy kis édesfűvel (Stevia rebaudiana).
 
Kevesebb magas GI-ételt

Az édesség utáni vágyakozás legyőzése könnyebb, ha kerülöd a magas glikémiás indexű ételeket, melyek után hamar újra megéhezel. (A glikémiás index a vérbe bekerülő cukor arányát mutatja meg). Ilyen a fehér pékáru, a sültkrumpli, a ketchupos tészta, a túlfőzött rizs, a pattogatott kukorica, a kukoricapehely, a héjában sült krumpli stb. Az édesség utáni vágyakozás elleni harcban ugyancsak hasznos fegyver a rendszeres reggeli. Viszont egy lekváros fánk vagy egy szép darab croissant egy nagy csésze kapucsínóval nem számít annak. Egyél egy kis zabpelyhet, egy marék diófélét és néhány gyümölcsöt. Ezek biztosan elegendőek az ízlelőbimbóidnak, miközben elkerülöd a vércukrod ingadozását, amely arra késztetne, hogy cukorkával vagy csokival kompenzáld a hiányt.
 
Kerüld a mesterséges színezékeket és tartósítószereket

Szintén kerülendőek az ízesített kefirek, a tejalapú italok, a kávé, az alkohol, az ecet, a sajtok és a belőlük származó, feldolgozott termékek, a füstölt húsfélék, a füstölt hal és minden olyan étel, amely tartalmaz mesterséges színezékeket, ízfokozókat és tartósítószereket (nátrium-glutamátot, benzoésavat, citromsavat). És miből kellene többet enned? Rozsliszttel készült süteményeket, hüvelyeseket, babféléket, lencsét, mungóbabpt, csicseriborsót, quinoát, amarántot, hajdinát, zabpelyhet, kölest, édesburgonyát, héjában főtt krumplit, friss (főleg leveles) zöldségeket, friss gyümölcsöket (kivéve a banánt, a szőlőt és a körtét), dióféléket, olajakat, jó minőségű magvakat, gyógynövényeket, fűszereket, csipkebogyó-teát, forrásvizet és savanyú tejtermékeket. Szereted a fokhagymát? Akkor használd bőven, jól jön a gombás fertőzések kezelésénél.
 
Segítsd a természetes egyensúlyt

A hüvely természetes flórája és így természetes közege és normális pH-ja helyreállítható tejsavbaktériumokat tartalmazó tabletták segítségével is. Ezek csökkentik a hüvelygomba kellemetlen tüneteit, az égést, a viszketést, a váladékozást és a kellemetlen szagokat.

Az Idelyn Beliema Effect hüvelytabletta gombás és bakteriális fertőzés esetén is segít helyreállítani a hüvely egészséges mikroflóráját. Szerezd be most és ints búcsút a kellemetlen tünetektől!