A depresszió 10 jele

A depresszió 10 jele

Publikálva: 19.03.2019

Nézet: 318

Néha magad alatt vagy? Manapság az emberek sokszor használják a depresszió kifejezést, ha szomorúak, feszültek, vagy életük kellemetlen történései próbára teszik őket. Ezeknek az átmenetileg negatív mentális állapotoknak azonban nincs túl sok köze ahhoz a valódi kórképhez, amelyet depressziónak nevezünk. A depresszió egy mentális rendellenesség, amely szakértői segítséget igényel és nem múlik el csak úgy magától. A most következő, a depresszióra jellemző tüneteknek egyértelmű figyelmeztető jelekként kell szolgálniuk, mentális állapotunk komolyságára utalva.

1. Alvási nehézségek

Néha mindenkinek nehezére esik elaludni, de ha hosszabb ideje álmatlanságtól szenvedsz, vagy gyakran gyötörnek rémálmok, esetleg szorongás és pánik tör rád, ne becsüld alá és kérj segítséget.
 
2. Túlevés vagy étvágytalanság

Az emberek egy része a negatív érzelmek hatására hajlamos a túlevésre, mások étvágytalansággal reagálnak. Előbbi kellemetlen érzésekkel és az elfogyasztott étel, valamint a hízás miatt bekövetkező bűntudattal társul, míg utóbbi esetben romlani kezd az illető általános állapota, mivel szervezetében tápanyaghiány alakul ki.
 
3. Végtelen fáradtság

Előfordul, hogy képtelen vagy felkelni, amikor reggel szól az ébresztő? Olyan, mintha másnapos és teljesen kimerült lennél? A depressziós emberek ezeket az érzéseket tapasztalják meg olyan napokon is, amikor tovább alhatnak (például hétvégén). Ez az állapot gyakran válik valódi fizikai betegséggé, mivel hosszútávon gyengíti az immunrendszert.
 
4. Romló memória

Azt veszed észre az utóbbi időben, hogy keresed a szavakat, vagy képtelen vagy visszaemlékezni olyan információkra, melyeket korábban azonnal fel tudtál idézni? A depresszió következtében agyunk nem működik megfelelően, és a romló memória e rendellenesség egyik leggyakoribb tünete.
 

5. Fokozott szorongás

A szorongásos rohamok nagyon jellemzőek a depressziós betegekre. Folyamatos idegességet vagy erős belső szorongást élnek meg, mely megakadályozza, hogy lazítsanak, vagy egy tevékenységre hosszabb ideig koncentráljanak. Sokan hajlamosak folyamatosan rágódni olyan dolgokon, amelyeket nem ők irányítanak, vagy szoronganak olyan helyeken, ahol tömeg van.
 

6. Menekülés a valóság elől

Sokan közülünk isznak néha egy pohárral, hogy csillapítsák nemkívánatos gondolataik folyamatos érkezését. Akkor van gond, amikor a valóságból való kilépés szándéka alkalmi helyett rendszeressé válik. Ráadásul alkohollal párosítva a nyugalom helyett csak még rosszabb állapotot idéz elő. Hasonlóan magas a kockázata egyes vényköteles gyógyszereknek, mivel erősen addiktívak. Ha azon kapod magad, hogy gyakran próbálod gyógyszerekkel vagy alkohollal javítani a hangulatodat, kérj szakértő segítséget, amilyen gyorsan csak lehet. Ez az út semmi jóhoz nem vezet.
 
7. Az öröm megélésére való képtelenség

A világ nem változott meg. Még mindig vannak barátaid és hobbijaid családod, és hozzád közel állók, akik szeretnek Téged. Ugyanakkor úgy érzed, hogy nem tudod élvezni a társaságukat, és azt kérdezed magadtól, hogy hova lett az összes öröm. Nagyon gyakran ez a depresszió első és legjellemzőbb tünete.
 
8. A magány keresése

Nincs kedved bárkivel is találkozni és egyre zárkózottabb vagy. Ez az állapot egyáltalán nem kivételes, amíg nem tart túl sokáig. Úgy érzed, sehova nem akarsz menni, senkivel nem akarsz beszélni és még azt is utálod, ha fel kell venned a telefont? Akkor ez egyértelműen nem átmeneti mélabú, hanem valami komolyabb.
 
9. Állandó bűntudat

Állandó fáradtság, a boldogság megélésére való képtelenség, apátia, energiahiány, tehát röviden az összes általad tapasztalt kellemetlen érzés kiválthatja belőled a bűnösség erős érzetét. Azt hiszed, hogy rossz ember vagy és teljes egészében a te hibád, hogy a fenti érzéseket éled meg. Ne stresszeld magad még jobban ilyen gondolatokkal és kérj orvosi segítséget. Egyszerűen vannak olyan dolgok, amelyeket nem tudsz befolyásolni.
 

10. Ok nélküli fájdalom

A depresszió nem csak pszichés problémákat okoz, de fizikai formában is manifesztálódhat (más szavakkal: a test és a lélek összeköttetésben állnak). A depresszió által meggyengített szervezet érzékenyebb a fájdalomra és bizonyos külső hatásokra, és emiatt nem érzed jól magad a bőrödben, vagy ismétlődő fizikai fájdalmat tapasztalhatsz. Az agyunk határozza meg, hogy testünk hogyan reagáljon a fájdalomra.

Hangulatingadozást, ingerlékenységet, szomorúságot és hasonló érzelmeket sok tényező okozhat, melyeket, néhány kivétellel, magunk is tudunk befolyásolni. A szakértők egyetértenek abban, hogy a mentális egészségre komoly hatást gyakorol az étrendünk. Nem titok, hogy a változatos és kiegyensúlyozott táplálkozás pozitív hatással van az emberi pszichére. A B-vitaminok (B1, B2, B3, B6, biotin és folsav), a C-vitamin és a magnézium a legfontosabb anyagok, melyek hozzájárulnak az idegrendszer normál működéséhez. Mentális jóllétünkhöz hozzájárul továbbá például a ginseng kivonat, amely az egyik leghatásosabb természetes adaptogén (az adaptogének olyan anyagok, melyek segítenek a stressz-kezelésben és a fáradtság leküzdésében). 

Ezek a hatóanyagok megtalálhatók kiváló minőségű étrend-kiegészítőinkben. Tegyél most az egészségedért!