Öt egészséges étel Húsvétra

Öt egészséges étel Húsvétra

Publikálva: 05.04.2019

Nézet: 344

A Hamvazószerdától Húsvét vasárnapig tartó böjt után eljön a lakomák ideje. A túlevés a koplalással együtt szintén felborítja szervezetünk egyensúlyát, így talán az elsődleges szempont az arany középút betartása.

A húsvéti időszak bár rövidebb, mint a karácsony, így is sok olyan ételt és italt veszünk magunkhoz, amik nem tesznek feltétlen jót egészségünknek. Az ünnepek alkalmával a hagyományos recepteket új köntösbe öltöztethetjük és egészségesebb alapanyagokból készíthetjük el. Vagy akár teljesen új irányból is megközelíthetjük a húsvéti lakoma fogalmát! Együnk finomat és egészségeset, gondoskodjunk szeretteinkről és önmagunkról egyaránt!

Összegyűjtöttünk párat, amiket érdemes beépíteni étkezésükbe.

1. Torma

A torma támogatja az immunrenszert, mivel a benne lévő összetevők serkentik a fehérvérsejtek termelődését, így növelik a szervezet védekezőképességét a fertőzésekkel szemben. Emellett segíti az emésztést is, mert a tormában található fitokemikáliák számos emésztőnedveket termelő mirigyet stimulálnak.

A sonka mellé nagyon jól passzol és még finomabb ízt ad neki.

2. Tojás

Egyes táplálkozási szakértők sokáig nem támogatták a tojás fogyasztást magas koleszterintartalma miatt, azonban az utóbbi időben számos kutatás bebizonyította egészségvédő jellegét. A tojás rendkívül tápláló, magas minőségű fehérjetartalma van és vitaminokban, valamint ásványi anyagokban gazdag. Ezek a tulajdonságok különösen fontosak a gyermekek, idősek és várandósak táplálkozása szempontjából.

A tojás azonban fokozott figyelmet igényel. A nem megfelelő tárolásból és felhasználásból szalmonellafertőzés alakulhat ki. Ezért kiemelten fontos, hogy kellően megmossuk a tojásokat és felütés után azonnal dobjuk ki a héjakat, hogy ne érintkezzenek más élelmiszerekkel.

3. Retek

A magas C-vitamin tartalmú, kívül élénk piros, belül fehér vagy rózsaszínes zöldség tavasszal mindenki számára olcsón hozzáférhető. Érdemes sokat fogyasztani belőle, mert nagyon jót tesz szervezetünknek. A retek mellett megemlíthetjük a paprikát, a paradicsomot és a póréhagymát is, melyek mind nyersen, mind főtt állapotban az egészséges zöldséges ételek ízletes és kihagyhatatlan alkotóelemei.

4. Az egészséges pékáru: teljes kiőrlésű kenyér

Fontos tudnunk, hogy a legtöbb magnéziumot a teljes kiőrlésű búza tartalmazza, 200 grammonként 566 milligrammot, de a rizs és a zab is gazdag benne. A teljes kiőrlésű pékáruk a látásunk épségét is támogatják magas A-vitamin, cink és B2-vitamin tartalmuknak köszönhetően. Érdemes ezt választanunk a hagyományos, fehér lisztből készült kalács helyett!

3. Minőségi csokoládé

A cikk végére beépítünk egy kis édességet is. Kimutatott tény, hogy az étcsokoládé csökkenti a vérnyomást, ezáltal hozzzájárul a szívinfarkus vagy a szélütés kockázatának csökkentéséhez. Emelett frissítő hatású theobromin tartalma miatt hangulatjavító hatással van ránk.

Nagyon fontos azonban, hogy magas kakaótartalmú minőségi csokoládét tegyünk a kosarunkba, ha élvezni akarjuk jótékony hatását.